"Deutschland-Ticket" alebo "D-Ticket" má povzbudiť ľudí,
aby autá vymenili v prospech ekologickejších foriem dopravy a nadväzuje
na úspech experimentálneho mesačného lístka z minulého leta. Suma 9 eur
však pre prevádzkovateľov verejnej dopravy nebola finančne únosná. Aj "D-Ticket" je dotovaný, vláda a 16 spolkových krajín sa však dlho nevedeli dohodnúť na presnom modeli financovania.
Vďaka novému lístku sa podarilo prepojiť nemecký systém verejnej
dopravy, kde existuje viacero regionálnych prevádzkovateľov s množstvom
druhov cestovného.
"D-Ticket" platí takmer pre všetky druhy verejnej dopravy okrem
diaľkových medzimestských vlakov a vyjde na zhuba 1,6 eura na deň.
Lacnejšie cestovanie regionálnymi vlakmi výrazne zníži náklady mnohým
ľuďom, ktorí doteraz za pravidelné dochádzanie do práce platili stovky
eur mesačne.
Kancelár Olaf Scholz privítal nový lístok ako "jednoduchú a lacnú ponuku, ktorá zatraktívni verejnú dopravu a pomôže nám dosiahnuť naše klimatické ciele".
Bojovníci proti chudobe žiadali, aby bol "D-Ticket" ešte lacnejší pre ľudí s nízkymi príjmami.